Gem de kiwi

INGREDIENTE  1kg kiwi, 600g zahar, 1 lamaie, 1\2 cana apa.
MOD DE PREPARARE  Fructele se curata de coaja si de partea alba, lemnoasa. Ele se taie felii subtiri, se presara cu zahar si se dau la rece, o ora. Apoi, se pun la fiert impreuna cu apa. Se indeparteaza permanent spuma care se formeaza deasupra.
   Fructele se fierb la foc mic, amestecand des pentru a nu se prinde de cratita. Cand incepe gemul sa se ingroase, se toarna zeama de lamaie.
   Vom face o proba ca sa vedem, daca gemul e gata. Pe o farfurioara se pune o lingurita de gem si se lasa sa se raceasca. Daca gemul s-a inchegat ca o pasta inseamna ca trebuie sa il luam de pe foc.
   Gemul fierbinte se pune in borcane si se capseaza. Se lasa invelite in prosoape de bucatarie pana a doua zi, cand se asaza in camara.
 

Nectarine

Denumiri  "piersici tinere".
Numele lor derivat din cuvantul grecesc "nektar" inseamna "bautura zeilor".
Aceste fructe sunt originare din China.
Cele mai mari producatoare de nectarine sunt India, Grecia, Italia si California.
Aspect  Piersicile si nectarinele sunt aceeasi specie. Piersicile au pielea catifelata, iar nectarinele o au neteda.
   Nectarinele sunt colorate in exterior in rosu, roz sau galben. Miezul este galben, alb sau crem.
   Aceste fructe sunt mai mici, mai dulci si mai aromate decat piersicile.
Mod de folosire  Nectarinele se consuma in stare proaspata sau in gemuri, placinte si salate.
   Se aleg fructele netede la pipait, cu coaja cu nuante luminoase de rosu. Trebuie evitate nectarinele tari si verzi.  Ele se pastreaza la frigider, in pungi de plastic, 5 zile.
Indicatii  Nectarinele contin o cantitate dubla de vitamina A in comparatie cu piersicile, dar o cantitate mai mica de vitamina C.
   Ele au o concentratie mare de vitamine si minerale (fosfor, magneziu, calciu ) in coaja. Continutul mare de betacaroten apara piele de razele ultraviolete.
   Nectarinele sunt indicate in orice dieta, deoarece au un nivel ridicat de fibre alimentare. Sunt cunoscute pentru efectul diuretic si laxativ.
   Ele sunt lipsite de grasimi si au un continut scazut de sodiu. Astfel, sunt indicate persoanelor cu colesterol si tensiune arterial ridicata.
   Daca se consuma 3-4 fructe dimineata, in loc de micul dejun, cateva zile la rand, se regleaza activitatea ficatului si a intestinelor.