Salata de varza rosie

INGREDIENTE  2kg varza rosie, 250 ml otet, 500ml apa, 1/2 cana zahar, 1 lingura sare.
PREPARARE  Varza se taie fideluta, se sareaza si se lasa asa o ora. Apa, otetul, sarea si zaharul se fierb cateva minute. Lichidul se toarna fierbinte peste varza si se lasa vasul acoperit cu capac, 4-5 ore la temperatura camerei.
   Salata se asaza indesat in borcane si se toarna lichidul deasupra. Borcanele se acopera cu capace si se dau la rece, la frigider.
   Cand se serveste ,salata se amesteca cu putin ulei.

Tamarillo

Denumire  "rosie de copac"
Tamarillo este originar din America de sud.
Aspect  Acest fruct seamana la forma si consistenta cu rosiile obisnuite. Culoarea pulpei variaza de la galben la portocaliu si rosu. Fructul este picant, usor dulce.
Mod de folosire  Coaja nu se consuma pentru ca are un gust neplacut. Tamarillo se tine in apa fierbinte cateva minute, se scoate, se clateste cu apa rece. Astfel se poate taia coaja si indeparta. Se poate proceda si altfel : se taie fructul in doua si se mananca miezul cu lingurita.
   Se consuma proaspat ca atare sau sub forma de suc. El intra in compozitia salatelor de fructe si a prajiturilor.
Indicatii  Bogat in betacaroten, tamarillo imbunatateste vederea si mentine pielea sanatoasa. El asigura si o buna functionare a sistemului nervos.
   Este recomandat a fi consumat in timpul sarcinii pentru aportul de fier.

Kaki

Denumire  "fructul dumnezeesc", "curmalul japonez", "sharon".
  Fructul kaki este originar din China si Japonia.
Aspect  Kaki are culoare portocalie si seamana cu rosiile. Fructul copt se recunoaste prin nuanta usor inchisa si consistenta moale. Kaki este un fruct dulce,cu gust usor acid si are pielita neteda si lucioasa. Gustul lui este dulceag, asemanator piersicii. Fructele necoapte sunt foarte acre.
   El se foloseste la prepararea jeleurilor si a dulcetii sau in salate de fructe. Taiat in bucati se serveste cu branza.
Mod de folosire  Kaki constituie baza alimentatiei in regiunile tropicale. El se consuma proaspat, uscat, crud sau fiert. Poate fi consumat cu sau fara coaja.
Indicatii  Fiind bogat in zaharuri, kaki este o portie sanatoasa de energie. Un fruct contine 200 de calorii.
   Fructul contine minerale, vitamine, dar si tanin, o substanta care lupta impotriva tumorilor la stomac.
   Kaki este unul dintre cele mai tonice si totodata dietetice fructe. El ajuta in diaree, enterocolita si hemoragii.
   In compozitai cojilor sunt elemente care stopeaza procesul de imbatranire si lupta impotriva celulelor canceroase.

Kumquat

Kumquat-ul este originar din China.
Aspect  Este o portocala in miniatura, una dintre cele mai mici citrice. Fructul este rotund sau alungit de marimea unei cirese. Coaja subtire si moale este comestibila, foarte dulce si aromata.  El este copt cand are culoarea portocalie, galbena sau rosie, in functie de soi. Pe coaja nu trebuie sa existe urme verzi. Pulpa lui este acra.
Mod de folosire  Kumquat-ul se consuma in stare proaspata. Poate fi utilizat la prepararea siropurilor, a marmeladei si la decorarea torturilor.
Indicatii  Acest fruct este o sursa de vitamina A si C si nu contine colesterol.

Dovlecei "zucchini"

Zucchini sunt originari din America centrala si Mexic.
Aspect  Au o coaja lucioasa, de culoare verde-inchis si un miez carnos. Cand sunt mici, ei sunt dulci si fragezi..
   Coaja e moale, iar semintele sunt mici. Coaja lor ,bogata in beta-caroten, poate fi mai usor consumata decat cea a dovleceilor.  In interior, ei sunt albi cu o tenta de verde pal. Unii dintre acesti dovlecei sunt mici cat un deget, altii pot ajunge la 2m lungime. Cei mai buni la gust sunt dovleceii de 6-8 cm lungime. La zucchini mari, se curata coaja pentru ca ar putea fi amara. Aceste legume seamana cu castravetii, dar ele apartin familiei de dovlecei.  
Mod de folosire  Zucchini se pot consuma in stare cruda, ca si castravetii. Ei se folosesc la prepararea mancarurilor cu sau fara carne (supe, sufleuri, musaca).
Indicatii  Zucchini sunt o sursa buna de vitamine, minerale si fibre. Ei au un continut mare de apa si foarte scazut de grasimi saturate.

Maioneza din pufuleti

INGREDIENTE  1 punga de pufuleti de porumb (150g), 3 linguri de suc de lamaie, 200ml ulei, 1 lingura mustar, piper.
PREPARARE  Pufuletii se inmoaie in putina apa calduta. Se amesteca pana devin o pasta. Se incorporeaza uleiul putin cate putin, frecand continuu, ca la maioneza. Cand s-a ingrosat, se adauga mustarul si sucul de lamaie.
   Se gusta maioneza inainte de a o sara, deoarece pufuletii sunt sarati.